Logo WTZ Stoczek Łukowski

News zdjęcie id 318

Wycieczka do Zakopanego

18.09.2023

W dniach 11-15 września 2023r. grupa uczestników wybrała się na wycieczkę do Zakopanego. Tym razem pogoda bardzo nam dopisała przez co mogliśmy zwiedzić dużo ciekawych rzeczy. Poniedziałek minął nam na podróży z postojem w Krakowie. Dawna stolica Polski przypadła nam do gustu, nie obyło się bez spaceru po Starym Mieście, Sukiennicach i Wawelu. Poszczęściło się nam także i usłyszeliśmy hejnał grany przez hejnalistę na wieży Kościoła Mariackiego, a spotrzegawczym udało się nawet ujrzeć, jak muzyk macha do tłumu na dole! Wtorek spędziliśmy już w Zakopanem, gdzie podziwialiśmy skocznię narciarską ''Wielka Krokiew". Następnie wjechaliśmy koleją linowo-terenową na szczyt Gubałówki, skąd rozpościerała się przepiękna tatrzańska panorama. Ze szczytu góry zeszliśmy pieszo Szlakiem Papieskim. Kilku odważnych uczestników pokusiło się również na wejście na widokowe Koło Młyńskie żeby podziwiać widoki z kręcącej się karuzeli. Nie zabrakło również spacerów po słynnych Krupówkach, wizyty w Kaplicy na Jaszczurówce, czy Krzeptówkach oraz na Cmentarzu na Pęksowym Brzysku. Odwiedziliśmy także nowoczesne Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o górach, a także zwierzętach i roślinności w nich występującej. Dzielni piechurzy przemierzyli także niesamowitą Dolinę Kościeliska. Kolejnego dnia odwiedziliśmy Muzeum Oscypka. Było to bardzo wyjątkowe miejsce, gdzie wraz z bacą mieliśmy możliwość wyprodukowania własnych serków. Podczas wycieczki nie zabrakło rownież zabawy tanecznej oraz miłej biesiady z Zespołem Ludowym z Gór Sowich, którzy wspólnie z nami zamieszkali w pensjonacie. W drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy przepiękne Sanktuarium Jana Pawła II w Krakowie.

WTZ zaprasza

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.